tamircime hoşgeldiniz

kamera şemaları, arıza notları, uydu cihazları, video, vcd, dvd, ikinci el ilanları


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

kamera terimleri ve anlamları

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 kamera terimleri ve anlamları Bir Salı Mart 31, 2009 3:28 pm

Admin


Admin
LCD Screen
Cogu kamera gozlem penceresi yerine veya onunla beraber LCD ekran ile birlikte geliyor. Kendinizi kaydettiginiz goruntuye katma veya ne kaydettiginizi sadece bu LCD ekrani kolayca acarak gorebilme imkaniniz var. Kamerayi kolunuz seviyesinde tutarak yuruyup, dolasirken kayit yapmak mumkun. Kalabalik bir yerde, kamerayi basiniz seviyesinde/uzerinde tutsanizda bu ekrani acarak ne cektiginizi gormek normal bir gozlem pencerisi ile mumkun olmayan bir yenilik. Ayrica kaydettiginiz goruntuleri aninda izleyebilir ve istediginiz goruntuyu alip almadiginizi kontrol edebilirsiniz, herzaman yaninizda bir TV tasiyormussunuz gibi.
Iris (Aperture)
Gozbebegi gibi davranarak isigin yogunluguna gore acip, kapanabilen mekanizma. Guzel bir goruntu yakalayabilmek icin dogru isik miktarina uygun ayarlamak yapmaniz gerekir. Iris olmadan, yogun isik altinda bembeyaz, az isikta ise kapkara goruntu alinir.
Instant Zoom
Tek bir butona basarak kameranizin digital zoomunu 1.5 kat arttirabilirsiniz. Eger zoom 12:1 de ise bu butona basarak bu oran aniden 18:1 e cikar ve nesneye aniden bu oran kadar yaklasmis olursunuz.
Image Stabilization (Electronic)
Bu goruntu stabilasyon sistemi sarsintiyi farkedip goruntuyu digital (elektronik) olarak duzeltir. Goruntu kalitesi optik sistemlere gore biraz daha dusuktur. Goruntunun daha iri taneciklerde olusmasina neden olur.
Hi8
Super VHS-C de oldugu gibi, bu tip kamerada da yaklasik 400 cizgilik bir cozunurluk saglanabilmekte. Bir Hi8 video kameradan en yuksek goruntu kalitesi uretebilmek icin Hi8 Metal Evaporated (ME) teyp ile kullanilmasi gerekiyor. Hi8 teyp izleyebilmek icin Hi8 video teyp yuvasina veya direk olarak TV ye baglamaniza gerek var.
Head Cleaners
Her 20 saatte kafalarinin temizlenmesi gereken muzik seti gibi audio (ses) cihazlarinin tersine video kameralarin kendi kafa temizleme sistemleri vardir. Bu nedenle eger video kameranizin kayitlarini izlerken karli veya tozlu bir goruntu almadikca, kafa temizligi yapmaniz onerilmez.
Genlock nedir?
Piyasada kullanıldığı tabiriyle; bilgisayar ekranındaki görüntüyü video sinyalinin üzerine bindiren cihazdır. Yani overlay özelliğine sahip bir scan converter diyebiliriz.
Geçiş / Transition
Bir plan ya da karenin diğerine dönüşme (geçme) biçimi. Onlarca türü var. En sık kullanılanları cut, dissolve, overlay, push, wipe ve peel’dir.
GAFFER
Filmin şef elektrikçisi.setteki tüm elektrikli aletlerden ve hatta kahve makinasından sorumlu adam.Fişin prize takılmasından ,ışıkların açılıp kapanmasından o sorumludur.ama o sadece yöneticidir,icraatını yardımcısına,yani şu ünlü “Best Boy” a bırakır.
Frame
Bir filmdeki en basit kaynaktır. (Türkçe’si film karesi ). Bir frame bir resme denktir. Bir film genellikle en az 24 frames/saniyedir, yani saniyede 24 değişik resim içerir. Üzerinde bir kuş olan 24 resim düşünün, ilk resimde kuş solda olsun, ve yavaşça sağa doğru kaysın. 24′üncü resimde kuş en sağda olsun. Birde bu 24 resmin bir sıra halinde oynatıldığını düşünün, insan gözü bunu fark edemeyecek ve kuşun hareket ettiğini sanacaktır.
FPS (Frame Per Second)
Saniye başına düşen kare anlamındadır. Sinemada saniyede 24 kare gösterilirken televizyon için bu rakam daha farklıdır. NTSC sinyalinde yayın yapan ülkelerde saniyede 30 kare (aslında 29.97) görüntülenirken PAL ve SECAM sinyalini kullanan ülkelerdeyse saniyede 25 kare görünür. Aynı terimi “Frame Rate” olarak da görürseniz şaşmayın.
Format
Video kameranin kullandigi kayit sistemini gosterir. VHS-C, 8mm, Hi8mm, Digital 8mm ve Mini Digital Video (MiniDV) gunumuzun en populer formatlaridir. Birkac yil icerisinde, goruntu ve ses kalitesi, ucuz, kucuk ve hafif olmalari nedeniyle digital fromatli kameralarin piyasada en baskin tur olmasi bekleniyor. Eger daha onceden 8mm video kameraniz varsa, digital 8mm kamera, eger yoksa MiniDV en iyi secim olacak sizin icin.
FOCUS PULLER (Netlik sorumlusu)
Kameraların giderek gelişmesi ve görüntü yönetmeninin hem vizörden bakıp hem de netliği yapamaması nedeniyle ortaya çıkmış özel bir iş kolu.
Focal Length (Fokus Uzakligi)
Fotografik mercekler fokus uzakligi terimi ile olculurler. Bu mercegin buyuklugu veya uretebilecegi goruntunun hacmi seklinde ifade edilebilir. Genis acili mercek daha dar bir goruntu alani yakalarken, telefoto daha uzaktaki nesneleri daha yakinda gozukmesi saglarlar.
Tem 17
Flying Erase Head
Bu ozel kafa, sizin kaydi durdurdugunuzda, baslattiginizda veya edit ettiginizde olusabilecek hos olmayan kesintileri onler. Tum 8mm ve bazi VHS-C kameralarda bu ozellik vardir.
Firewire
Yüksek hızda (400 - 800 Mbps) dijital data transferi sağlayan tak ve kullan (plug and play) veri transfer arayüzü. Tek bir kablo aracılığıyla video, ses ve kameranın bilgisayar üzerinden kontrolünü sağlar. Bir standart olarak IEEE 1394 adıyla da bilinir. Sony, bu protokole yönelik ürettiği sisteme de “i-link” adını vermiştir. USB 2.0’nin çıkışıyla birlikte artık, “standart” durumundan kurtulmuştur.
Film Karesi
Film karesi ya da kare bir filmi oluşturan pek çok fotoğraf resminden biridir. Ham film üzerindeki kareler aralardaki boş satırlarla birbirlerinden ayrılırlar. Normalde sinema filminin bir saniyesi için 24 kare gerekir. (Bu sayı televizyonda 25 karedir.) Film karesinin boyutu, film formatına göre farklılık gösterir. En küçük film formatı olan 8 mm filmde kare boyutu 3,5′tan 4,8 mm’ye kadar değişirken; IMAX’ta bu oran 69.6 ile 48.5 mm arasındadır. En yaygın film formatı olan 35 mm’nin kare boyutu 16′dan 22 mm’ye kadar değişmektedir.
Field
Alan. TV ekranındaki, 625 satırdan oluşan tam bir resmin 312.5 satırlık yarısı. İki tane alan üst üste geçtiğinde tam bir resim çerçevesi (frame) meydana getirir.
Fader
Bir gecis kontrolcusu, sizin sahneler arasinda kopuk kopuk degil, yavas yavas gecisinizi saglar. Ornegin onceki plan yavas yavas yokolurken, yeni plan yavas yavas onun yerini alir.
EXECUTIVE PRODUCER
Yapım için gerekli finansı sağlayacak halkaları birbirine ekleyen gölgedeki adam.
Erime / Dissolve
Bir görüntü kararıp bir diğeri açılırken iki görüntünün üstüste binmesiyle ortaya çıkan efekt. Klişe kullanımıyla, değişen mekan ya da zamanı belirtir.
Encoding
Dijital görüntü ya da ses dosyanızı, farklı codec’leri kullanarak belli bir formatta kaydetme işlemi. Örneğin filminizi %%%MPEG-2%%% formatında “encode” ederek DVD kalitesine getirebilirsiniz. Fazla yer tutan waw uzantılı bir ses dosyasını ise daha az yer kaplaması için mp3 formatına “encode” edersiniz.
Ekran Formatı / Aspect Ratio

Video görüntüsünün, en/boy oranı alınarak hesaplanması. Standart televizyon görüntüsünün oranı 4:3’ken, sinema formatı, geniş ekran olarak bilinen 16:9’dur.
EDITOR (Kurgu ,montaj)
Yönetmenle işbirliği halinde ,gereken yerlerinden filmi keser ve yapıştırır.Bunu hep yapar.Karanlık bir odada yaşar.
Editing features
Bu kameranizdaki goruntu ve ses kayitlarinizi edit edebilmeniz icin gerekli ozelliktir. Isterseniz kameranizi bilgisyariniza baglayip, kayitlarinizi bilgisyar ortamina transfer eder ve bilgisayarinizdan edit edebilirsiniz. Daha once kaydettiginiz teyplerden rastgele sahneleri secip, bir baska (master) teypte toplayabilirsiniz.
Donmuş Kare / Freeze Frame
Planın bir bölümündeki bir karenin sürekli tekrarlanması yoluyla elde edilen ve filme donma/hareketsizlik hissi veren kullanım.
Digital Zoom
Ozel digital tekniklerin kullanilmasi sayesinde, video kamera ureticileri zoom oraninini elektronik olarak artirmayi basardilar. Boylece ornegin 10:1 oranindaki optik zoomu 2:1 oraninda digital zoom ile birlestirdiklerinde 20:1 oranini elde edebildiler. Genellikle digital zoomlar daha fazla yakina ulasmadigimiz cok yakin cekimlerde yararli oldular. Digital zoomlardaki daha yuksek oranlar (uc veya daha fazla kat), goruntunun digital bir hal almasina neden oluyor. Goruntu kucuk ama farkedilen bloklardan olusuyor. Kalitedeki bu azalma bazi durumlarda ihmal edilebilsede, cogu zaman normal olarak dusunulemez.
Digital Video

Digital video 500 cizgilik bir cozunurlukle keskin goruntu ve detayli renk imkani verir. Buda en iyi TV yayinin cozunurluk degerinden %50 daha iyidir. Bu kameralar CD kalitesinde ses kaydi yapar. Normal bir VHS kasetin 12 de 1′I kadar kucuk bir kasete kaydeder.

Kullanıcı profilini gör http://tamircim.yetkinforum.com

2 Geri: kamera terimleri ve anlamları Bir Salı Mart 31, 2009 3:30 pm

Admin


Admin
Digital Still Picture Capable
size video kameranizla tek bir fotograf cekme, ve bunlari Tvde izleme veya bilgisayariniza veya printeriniza aktarma imkani verir. Tum digital video kameralarda bu ozellik var. Yeni modellerinin bazilarinda tasinabilir cip hafizasi ile kendine bir fotograf albumu veya dia gosterisi yapma olanagi bulunur. Bazi VHS-C ve 8mm video kameralardaki benzeri digital hafizalar size kisitlida olsa bu ozelligi verir.
Digital Effects
Digital efektler videolarinizi daha ilginc kilabilmek icin kullanabileceginiz ozelliklerdir ve eger varsa kameranizla birlikte gelirler. Yatay ve dikey gecisler, vahsi bati goruntusu veren sephia tonlarinda kaydetme, videolariniza baslik atma bunlarin bazilaridir.
Deinterlace
Interlaced olan bir video akışını Progressive’e çevirmedir.
Day/Date Marker (Kayit Tarihi)
Kayit tarihini kamera vizorunden ve kaydettiginiz goruntunun uzerinden gormenizi saglar. Kameranizda bu ozellik varsa, bu ozelligi acma ve kapama butonlarida vardir.
Cross-cutting
Aynı anda, birbirinden farklı mekanlarda cereyan eden bir ve daha fazla olay arasında gidip gelmeyi esas alan kurgu biçimi. Genellikle heyecan ve şüphe yaratmak ya da iki olayın birbiriyle bağlantısını oluşturmak için kullanılır.
Composite Video Signal
Parlaklık , renk ve senkronlama işaretlerinin hepsini bulunduran resim işareti.
Color Viewfinder
Yuksek kalite renkli goruntulerin gozlem pencerenizde gozukebilmesi ozelligi yine sizin ne kaydettiginiz konusunda cok yardimi olacaktir. Bazi Sony modellerinde gozlem penceresinin uzerine birbaska kucuk pencere eklenmistir. Bu pencereye Solar Window Panel (gunes pencere/paneli) denir ve disaridan gelen isigi, gozlem penceresinde gordugunuz goruntunun daha parlak gorulmesini saglar.
Color Burst
Renk paketi. TV işaretinde renklerin elde edilmesi için gerekli olan renk taşıyıcısını üretmek üzere gönderilen 8-11 periyotluk renk taşıyıcısı. Bu taşıyıcı PAL sistemde 4.43 MHz, NTSC sisteminde 3.58 MHz civarındadır.
CCD
Elektrik yüklerinin bir hücreden diğerine aktarılması suretiyle çalışan eleman. Kameralarda gorüntü elde etme ve saklamada kullanılır.
Car Cords (Arabadan sarz icin kordon)
Bu sayede kameranizin pillerini arabanizin cakmak cikisindan aku gucuyle sarz edebilirsiniz. Arabanizin ve kameranizin ozelliklerini arastirip bunlara uygun bir kordon almaniz gerekir.
Capture

Kameradaki görüntüyü bir program ya da donanım kullanıp, yakalayarak kurgu ortamına (bilgisayara) atma eylemi. Analog videoyu, kurgulanabilir dijital sinyale dönüştürür.
Cameo
Bir oyun, film, video oyunu, televizyon gibi gösteri sanatlarında insanlar tarafından çok bilinen birisinin kısa olarak görülmesine denir. Sinema filmlerinde Alfred Hitchcock cameo rollerde öncü olmuştur. Cameo sözünün İngilizce anlamlarından biri de süsleme demektir
Camcorder
Kayıt özelliği olan kamera.
Built-in Light (Kamera Isigi)
Video kameralar genellikle uzerlerinde bulunan ve az isikli ortamlarda cekim yapmaniz icin isik saglayan bir isik kaynagi ile gelirler. Cogu kamerada, isik yetersiz oldugunda otomatik olarak uzerindeki bu isigi yakan duzenek vardir. Eger kayit sirasinda kameranin isigina cok gereksinim duyacaksaniz, yaniniza ekstra pil almayi unutmayin.
Built in Titles
Bazi kameralarda daha onceden yuklenmis basliklar (Happy Birthday - Dogum gunun kutlu olsun, Congratulations - Tebrikler vb.) vardir. Bu basliklari kaydetmis oldugunuz plana gore secebilir ve kayidinizin basina ekleyebilirsiniz. Daha gelismis ve pahali kameralarda, kendi ozel basliklarinizi ekleyebilmeniz icin ozelliklerde bulunuyor.
Boy Plan / Long Shot (LS)
Objenin uzaktan çekilmiş olduğu ölçektir. Eğer çekimde söz konusu olan bir insansa, kişinin bütün vücudu kareye sığar.
Booster
Güçlendirici. Tv sinyallerini güçlendirerek görüntünün ve sesin daha kaliteli alınabilmesini sağlayan cihaz.
Bluescreen
Mavi ekran.Oyuncuların yer alacağı sahnenin arka fonunda mavi(veya yeşil) kullanılır.daha sonra mavi renk bilgisayar ortamında yok edilir ve arka fona istenilen görüntü konulur.
Bel Plan / Medium Shot (MS)
Objenin orta planda çekilmesi gerektiğini anlatan çekim ölçeği. Adından da anlaşılabileceği gibi genellikle bel ve üstünü kadraja sokar.
Battery Life (Pil Omru)
Gunumuzde cogu video kamera sarz edilebilir pillerle geliyor. Bir NiCad pilin omru yaklasik 1000 sarzliktir ki bu, ortalama bir video kamera kullanicisi icin seneler anlamindadir. Piller kac saatlik bir kullanima dayanikli olduguna gore olculur. Piyasada 4 saatlik pil turleri bulmak mumkunsede, genelde ortalama olarak bir veya iki saatlik piller en yayginlaridir. Dogal olarak bu degerler ortalama degerlerdir. Kameranin ozellikleri ve bu ozellikleri kullanim suresi daha fazla veya daha az guc gerektirdiginden, pillerin dayanma sureside buna gore degisecektir. Enazindan bir tane ekstra pil almanizi tavsiye ederiz. Boylece, onemli bir kaydin ortasinda pilsiz kalmamis olursunuz.
Backlight Control (Arka/Geri Isik Kontrolu)
Video kameraniz, parlak isigi okur, nesneden yansiyan isigi degil. Goruntude nesneniz detayli gozukmez. Eger siz gerekli butonlara basmayi unutmazsaniz, bir cok video kamera bu problemi Arka Isik Kontrol mekanizmasi ile cozebilir. Iris biraz daha acilacak, ve arka plandan direk gelen isiklari yine cok parlak almasina ragmen, asil nesneden yansiyan isiklari da daha iyi almis olacak. Boylece daha detayli ve kaliteli bir goruntu elde etmis olacaksiniz.
B filmi
Terim, başlangıçta Hollywood’un Altın Dönemi sırasında yaygın bir uygulama olan çift gösterimde asıl filmden önce gösterilmek üzere çok fazla reklamı yapılmaksızın dağıtımı yapılan düşük ya da mütevazı bütçeli filmleri ifade etmekteydi. Bu tür alt-filmler yapma geleneğinin 1950’lerin sonlarına doğru terk edilmiş olmasına karşın, B filmi terimi; ne sanat filmi ne de porno film olarak adlandırılabilecek herhangi bir düşük bütçeli ticari sinema filmini ifade edecek şekilde, daha geniş bir anlamda kullanılmaya devam etmiştir. Terimin Hollywood’un Altın Dönemi sonrası kullanımında, türün sanat filmine mi; yoksa porno filme mi daha yakın olduğu konusunda bir anlam belirsizliği söz konusudur. Bir yandan birçok B filmi yüksek derecede ustalık ve estetik yaratıcılık sergilerken; diğer yandan birçok ucuz sömürü filminin başlıca konusu şehvettir. Bazı filmler için her iki durum da geçerlidir.
Çok Yakın Plan / Extreme Close-Up (XCU)
Yakın plan / Close-up’ın da detayı…
Çekim tahtası
Hareketli resim ve video kaset üretiminde çekim tahtası resimleri ve sesleri sekronize etmek için kullanılan bir alettir, ek olarak çekim tahtası özel sahneleri ve üretim süresinde alınan kayıtları işaretlemek ve belirtmek için kullanılır.
Çekim programı
Çekim programı bir film üretimi için her günün çekiminin bir proje planıdır. Üretim yöneticisine üretim programını idare etmesi için rapor eden asistan yönetmen tarafından yaratılır ve idare edilir. İki programda nerde ve ne zaman üretim kaynaklarının kullanıldığını belirterek bir zaman çizgisini gösterir.
Çözünürlük / Resolution
Ekrana gelen her bir durağan karedeki piksel sayısıdır. Bu sayı ne kadar yüksekse görüntü kalitesi de o kadar yüksek olacaktır. Yatay piksel sayısı x, düşey piksel sayısı y olarak yazıya dökülür (Örn 640×480)
Avi
Avi bir video dosya yapısıdır. Genel olarak avi dendiği anda videonun paketlenme yapısı anlaşılır. Bize içindeki videonun nasıl olduğu konusunda hiç bir bilgi vermez. Avi dosya yapısı altında değişik formatlarda video bilgisi olabilir. Bu formatlar değişik kodlama yöntemleri ile elde edilmişlerdir. Mesela Div-x dosyaların uzantısı Avi’dir. Ama siz Div-x dosyaları her bilgisayarda oynatamazsınız. Bu formata ait Codec dediğimiz yapının bilgisayarda mutlaka yüklü olması gerekir. Demek ki “Bu dosya Avi” lafı çok da fazla bir şey ifade etmiyor, dosyanın formatını da söylemek gerekiyor. Dolayısı ile bir yere bir avi dosya gönderiyorsak, karşı tarafın bunu oynatabilmesi için mutlaka formatını bildirmeli ve Codec’i de ayrıca göndermeliyiz.
Automatic Letterbox
Player görüntünün altında ve üstünde ince siyah bantlar oluşturur (NTSC için her biri 60 satır, PAL için 72 satır). Bu yüksekliği orjinal halinin 3/4′üne indirir. Sonuçta 1.78′lik orana sahip bir çerçeve elde edilir. Bu çerçeveyi doldurmak için anamorphic görüntü letterbox filtresi tarafından her 4 satırı 3 satır olacak şekilde birleştirerek dikey olarak sıkıştırılır. Bunun sonucunda dikey çözünürlük 480 pikselden 360′a iner. (Ek Not:Eğer orjinal film 1:78′den daha büyük bir orana sahip ise videoya diske aktarılmadan önce 1:78 lik orana uyacak şekilde letterbox işlemi uygulanabilir. Bunun sonucunda oluşan siyah bantlar yukarıdaki yöntemde anlatılan ve player’ın oluşturduğu siyah bantlara eklenir. ) Bu dikey sıkıştırma işlemi ile anamorphic transfer sırasında uygulanan yatay sıkıştırma dengelenmiş olur. Bazı gelişmiş playerlardaki letterbox filtreleri daha iyi görüntü sunmak için direk her dört satırdan birini atmak yerine 4 satırı boyut ayarlaması yaparak üç piksel olacak şekilde birleştirme yeteneğine sahiptirler. Widescreen video’ya stüdyo ortamında 4:3 ekranlara uyması için letterbox işlemi uygulanabilir yada anamorphic şekilde kaydedilip letterbox işlemi DVD-player’a bırakılır. İkisi karşılaştırılırsa siyah bantlar aynı gözükür ama stüdyoda işleme tabi tutulmuş vide birazcık daha iyi görüntüye sahiptir.
Auto Exposure Modes
Bu ozellik, kayit yaptiginiz kosullardaki isik durumlarina gore otomatik olarak ayar yapar. Kameranizda, parlak isik, gunesin dogusu ve batisi, portre (yakin plan), hizli spor musabakalari gibi hazir secenekleriniz olabilir.
Atlama / Jump Cut
Birleştirilecek iki parçanın, zaman ya da mekan olarak uygunsuzluğundan doğan atlama hissi. Kameranın gerçekten hoplayıp zıpladığı izlenimini verir. Geleneksel sinemada hata kabul edilse de yeni dönem video klip tekniği sonrasında neredeyse bir özel efekt haline gelmiş ve kasıtlı olarak kullanılmaya başlanmıştır.
ASSOCIATE PRODUCER
Aslında yapımcının asistanıdır.Ama genellikle yapımda çalışıp da ,ne iş yaptığı tam olarak belli olmayan insanlara denir. Genellikle film için çok önemli olan birinin arkadaşı sevgilisi ya da akrabası olmak.
Aspect Ratio
Televizyon ekranının eninin boyuna oranı. Bu oran normal TV sisteminde (4/3 = 1.333) yüksek çözünürlüğü olan (High Definition) TV sistemlerinde ise (16/9 = 1.777) dır.
Aperture (Iris)
Gozbebegi gibi davranarak isigin yogunluguna gore acip, kapanabilen mekanizma. Guzel bir goruntu yakalayabilmek icin dogru isik miktarina uygun ayarlama yapmaniz gerekir. Iris olmadan, yogun isik altinda bembeyaz, az isikta ise kapkara goruntu alinir.
Amplifier
Kuvvetlendirici. Genel olarak bir sinyalin ( Audio , Video, Rf vb. ) güçlendirilmesi için kullanılan cihaz.
AFC (Automatic Frequency Control)
Otomatik frekans kontrolü. Alıcıyı seçilen frekansa kenetleyen ve istasyonun zamanla kaymasını önleyen kontrol sistemi ve devresi.
Adobe Premiere
Adobe Premiere bir video kurgu yazılımıdır. Oldukça meşhurdur. Pek çok donanımla çalışması için pluginleri vardır. Mesela DV Storm 2 Pro Adobe Premiere ile çalışabilmektedir. En son 7.0 versiyonu vardır ve Pro olarak tanımlanmaktadır. Çok esnek olduğu için hemen herkes tarafından kullanılır.
ADA ( Audio Distribution Amplifier )
Ses dağıtım kuvvetlendiricisi.
AC Adapter
AC adaptorleri iki amac icin kullanilir: Kayit yaptiginiz yer sehir elektrigi prizine yakin oldugunda, kamerayi dogrudan prize baglamak icin, veya gerektiginde pilleri sarz etmek icin. Pilleri sarz etmek icin gerekli minimum sure kullanilan pile gore degisir. En hizli sarz aletiyle bile bir pili sarz etmek icin, pilin dayanma suresinin iki kati sureye gereksinim vardir. Ornegin, bir saatlik pil icin enaz iki saat, iki saatlik bir pil icin ise enaz dort saatlik sarz suresi gerekir.
Açılma / Fade In
Karanlık başlayıp gitgide aydınlanan çekim. Genellikle bir şeyin başlayacağını ya da aradan geçen zamanı belirtmek için kullanılır.
AA Alkaline Battery Compatibility
Sonunda NiCad tipi pillerin kisa omurlulugunun bir cozumu var. Eger NiCad piliniz omrunu tukettiyse, normal alkalin pilleri ile degistirerek cekiminizi tamamlayabilirsiniz. Veya, pillerinizi sarz edip etmediginizi unuttuysaniz, tedbir olsun diye yaniniza normal alkalin pillerden almak sizi buyuk dertten kurtarabilir.
8 mm
Kucuk ve hafif kamera formati. Teyp sadece 8 milimetre genisliginde ve kaset hacmi VHS-C kasetler kadar. VHS-C teyplerin tersine, 8mm teypler VHS videolarda gosterilemez. 8 mm teypleri izleyebilmek icin ya 8 mm video kaset yuvasi kullanmaniz yada kamerayi dogrudan TV ye baglamaniz gerekir.
Film şeridinin sekiz milimetre genişliğinde olduğu bir film formatıdır. İki temel biçimi vardır: Normal/Standart 8 mm, Süper 8 mm.
70 mm
Geniş, yüksek çözünürlüklü ve standart 35 mm filme göre daha üstün kalitede bir film formatıdır. Film kamerada kullanılırken 65 mm genişliğindeyken, perdeye yansıtıldığında üç boyutlu ses manyetik şeritlerinin ilavesi için, ham film üzerindeki deliklerin (perfore) her iki yanına da 2.5 cm eklenmesiyle 70 mm genişliğe ulaşır. Bununla birlikte, günümüzde üretilen 70 mm filmler artık dijital ses kaydına sahiptir; ancak 70 mm film baskılarının büyük çoğunluğunun bu teknolojiden yoksun olduğu da gözardı edilmemelidir. 70 mm filmin çerçeve oranı 2.20:1′dir.
35 mm
35 mm fotoğrafçılık ve sinemada yaygın olarak kullanılan temel film ölçüsüdür. George Eastman tarafından tedarik edilen ham filmi kullanarak, William Dickson ve Thomas Edison’un 1892′de icat ettiği 35 mm film, o zamandan bu yana nerdeyse hiç değişmeden kalmıştır. 35 mm, adını filmin 35 mm (yaklaşık 1 3/8 inç) genişliğindeki şeritler halinde kesilmesinden almıştır. Her kademi 16 kare yapan standart negatif dirençin her iki kenar boyunca her karede dört deliği olur.
16 mm

16 mm film kullanımı yaygın ve ekonomik olan bir film boyutudur. 16 mm adı, filmin negatifinin genişliğinden gelmektedir. 16 mm genellikle yarı-profesyonel amaçlı olarak kullanılır.

Kullanıcı profilini gör http://tamircim.yetkinforum.com

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz